Leanforms (het optimum tussen Excel en SAP)

Collectieve Productiviteit, Lean office

Vandaag maak ik (onbetaalde) reclame voor Leanforms omdat ik in de afgelopen jaren gezien heb dat Leanforms een mooie oplossing is voor ‘niet meer klein’ en ‘nog niet groot’ afdelingen en bedrijven.

Veel niet meer zo kleine organisaties en afdelingen worden compleet beheerd met Excel. Dat kan, maar bergt het risico in zich dat dezelfde data op verschillende plekken staat, formules breken doordat ‘ondeskundigen’ gebruik maken van de onbeveiligde rekenregels en overzichten te persoonlijk worden en daarmee risico’s opduiken.

Veel grote organisaties hebben ooit gekozen voor SAP of een andere vorm van ERP als overkoepelende systematiek om alle processen en data in samenhang te beheren. Ook daar zit een schaduw kant aan. Je hebt vrijwel nooit het overzicht dat voor jouw handig zou zijn en kan dat pas krijgen na onwaarschijnlijk duur maatwerk (binnen SAP of met Power BI).

Simpel gezegd komt het erop neer dat je in Leanforms webformulieren maakt waarmee je op je afdeling of in je organisatie op gestandaardiseerde wijze informatie kan verzamelen, processen kunt beheren en medewerkers kan informeren.

Iedereen die logisch kan denken, kan formulieren bouwen. De data kan opgeteld worden weergegeven als managementinformatie. Je kunt een ingebouwd piepsysteem opbouwen voor kwaliteits- en risicobeheer.

Kortom je hebt geen IT-kennis nodig, hebt geen jarenlang implementatietraject en krijgt toch precies wat je hebben wilt. Perfect voor ‘niet meer klein’ en ‘nog niet te groot’.

  • Wie meer info over Leanforms wil kijkt hier.
  • Wie een demo wil kijkt hier.

Leanforms is dé oplossing als je leandenker bent en iets moet met administratieve workflows – en ja – uiteraard is het veilig – werkt ook op tablet en smartphone – niet te duur – bestaat al een poos – wordt in allerlei branches gebruikt – is te koppelen etc. etc.

Met plezier gelezen? Abonneer je dan hieronder op Ad's Blog. Daarnaast ontvang je gelijk een pdf van de eerste twee delen van mijn handboek Personal Lean. Het eerste deel gaat over e-mailbeheer (Inbox Zero), het tweede over agendabeheer (Agenda in Balans).

Gelukt! Je krijgt gelijk de eerste twee hoofdstukken van het handboek toegestuurd.

Beoordeel deze tip:

1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren 2 beoordelingen
Loading...

1 reactie

  • Ingrid says:

    Beste Ad,

    Vanuit mijn rol van management assistent ben ik veel bezig om taken van mijn klant in overzichten te kunnen vatten. Zoals beleidsnota’s (vanuit afdeling naar directie, naar OR, naar informatie intranet v.v. besluiten etc.), contracten (tijdig opzeggen/verlengen) e.d.
    Ik werk met sharepoint en kan maar niet de geschikte applicatie vinden voor dit soort overzichten. Heb jij daar ideeën over of er iets voor bestaat?
    Ik hoor graag van je.
    met vriendelijke groet
    Ingrid

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *