Nr 1 in de ochtend? Agenda! (nee, niet je mail…)

Productiviteit

Een kleine tip voor een productievere dag. Stel Outlook (of welk programma je ook maar gebruikt) zo in, dat je als eerste een blik hebt op die schaarse, externe bron te weten tijd. Tijd is de trein die onverbiddelijk voorbij rijdt en het is dan ook slim om je te verbinden met dat wat je tijdgebonden al had gepland. Eerst de mail bekijken kan je zo maar heel veel tijd kosten die je misschien wel voor iets heel belangrijks (maar misschien nog niet dringend) had bestemd.

Dus tip van Ad: eerst agenda en dan pas mail

Met plezier gelezen? Abonneer je dan hieronder op Ad's Blog. Daarnaast ontvang je gelijk een pdf van de eerste twee delen van mijn handboek Personal Lean. Het eerste deel gaat over e-mailbeheer (Inbox Zero), het tweede over agendabeheer (Agenda in Balans).

Gelukt! Je krijgt gelijk de eerste twee hoofdstukken van het handboek toegestuurd.

Beoordeel deze tip:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 1 beoordelingen
Loading...

2 reacties

  • Hoi Ad,

    Goeie tip! Ik heb het nl nogal druk gekregen door je effectieve tips. Gr Anita

  • Peter van der Heiden says:

    Hoi Ad,
    goeie tip…ik ga het proberen. Heb de agenda als beginscherm voor Outlook ingesteld. Onder [bestand]; [opties]; [geavanceerd] en dan onder outlook starten en sluiten. Daar kun je de map kiezen waar je het beginscherm uit wilt laten bestaan.
    Grtz. Peter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *