Missie onder de loep: De Efteling

22 november 2012 |

In deze blogpost de missie, visie en kernwaarden van een echt Predictable Success (lang bestaan en steeds innoveren) bedrijf: de Efteling. Joost maakte me erop attent dat deze prachtige tekst op hun site te vinden is:

“Bij de Efteling hebben we de overtuiging dat mensen hun hele leven lang behoefte hebben om van tijd tot tijd te ontsnappen aan het leven van alledag. Hierin is de Efteling, als aanbieder van verantwoord entertainment, één van de belangrijkste spelers in de vrijetijdssector in Europa.  In al onze activiteiten staat de gast centraal. Alles dient erop gericht te zijn om hem of haar een aangename tijd te bezorgen en zo de hoogst mogelijke klantwaarde te bieden. Onze medewerkers leveren hier een wezenlijke bijdrage aan. We hechten daarom veel waarde aan goed werkgeverschap.

Betovering

De missie en visie van de Efteling hebben we vertaald naar kwaliteiten, en samengevat in één woord: BETOVERING! Want dat is waar we als Efteling uiteindelijk naar streven: onze gasten een dag vol betovering bezorgen. Daarvoor is een bepaald gedrag van al onze medewerkers nodig. In het woord ‘betovering’ hebben we 10 hoofdkwaliteiten vastgelegd die samen het ‘DNA’ van Efteling medewerkers vormen. Dit zijn:

  • Betrouwbaar
  • Energiek
  • Trots
  • Ondernemend
  • Veilig
  • Enthousiast
  • Representatief
  • Inlevend
  • Naturel
  • Gastgericht”

Tekst staat hier.

Zie ook de blogposts over andere missies en visies.


Tip! Ben je een Apple/Mac gebruiker? Kijk dan eens op de website MacMonk


Beoordeel deze tip:

1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren 1 beoordelingen
Laden...

1 reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *